En påskhälsning

IMG_20160325_121224

Jag skickar en påskhälsning till bloggen från ett sunkigt kafé i väntan på den buss som ska ta mig till Rådmansö och påskfirande med familjen.

I vanlig ordning hoppar jag över det där med påskekrim. Lite otajmat har jag precis läst ut Jeanette Wintersons historiska  häxroman The Daylight Gate, annars vore den väldigt passande. Påsk är ju ändå den allra häxigaste högtiden. Istället håller till godo med mellanåldersfantasy och steampunkig urban fantasy. Ungefär som vanligt, med andra ord.

Vad läser ni i påsk?

 

One comment

  1. Jag läser kanske den roman du skrev om i förra inlägget, ”Uprooted,” eftersom du fick den att låta så intressant. Hittade den precis i en bokhög men kunde först inte komma ihåg vem som rekommenderat den – det var ju du!

Kommentera

