Just nu…

… läser jag: Joe Abercombies fantasy-YA ”Half a World”. Det blir mycket fantasy för mig den här våren. Jag blev nyss klar med Åsa Larsons & Ingela Korsells ”Grimmen” och för några veckor sen läste jag Siri Pettersens fantastiska ”Odinsbarn”.

… tittar jag på: När jag inte fixar inför förestående flytt så knarkar jag tv-serier . Jag följer för tillfället Game of Thrones, Orphan Black, Agents of S.H.I.E.L.D., Daredevil, Grimm och Brooklyn Nine Nine och funderar på om jag inte borde börja titta på Fortitude snart.

… lyssnar jag på: Att slänga alla cd-fodral och sätta skivorna i pärmar var en trip down memory lane. Följaktligen revivar jag för tillfället mitt sena nittiotal och lyssnar på mängder av indiepop.

… spelar jag: Sorgligt nog ingenting. Jag hinner inte. Men i sommar planerar jag att spela ikapp följande titlar: The Witcher 3, Pillars of Eternity, Life is strange och kanske Don’t Starve eller Cities: Skylines. (ja, när det gäller spel är jag verkligen tidsoptimist)

… äter jag helst: Den nya vegoprodukten Oumph! Lika god som ryktet gjort gällande.

… längtar jag efter: Att flytten ska vara avklarad och alla kartonger som jag för tillfället ägnar all min fritid åt att packa ska vara tömda igen. Dvs ungefär midsommar skulle jag tro.

… vill jag tipsa om: Att Albert Bonniers förlag har gett ut fyra av Stephen Kings tidiga böcker i snygga nyutgåvor. Äntligen har Kingen fått klassikerstatus även här i Sverige!

 

Bara för att man inte riktigt orkar skriva långa genomtänkta bloggrecensioner, betyder det inte att man inte kan blogga alls. Bloggenkäten gör återkomst. Stjäl gärna enkäten till din egen blogg om du vill.

3 comments

Kommentera

