Ryktet om bloggens död är betydligt överdrivet

Hej. Det var ett tag sen sist. Det var inte meningen att bara överge bloggen helt plötsligt utan ens en förklaring, det bara blev så. Jag hade helt enkelt alldeles för mycket att göra i höstas med heltidsjobb och uppsatsskrivning och releasen av Dragon Age: Inquisition som jag tillbringade ungefär hela min lediga tid med att spela. Ingen tid över för en stackars försummad bokblogg. Inte hjälpte det att jag hade en lång lässvacka i november och december heller.

Jag jobbar fortfarande heltid. Och jag blev aldrig klar med den där uppsatsen i tid, vilket var ganska väntat. Jag siktar på att kunna lägga fram den i augusti istället, men förmodligen är jag lite för optimistisk ännu en gång.

Jag är inte helt säker på vad jag vill göra med bloggen. Jag saknar att skriva och jag saknar blogggemenskapen och jag saknar alla era fina kommentarer. Men jag kommer inte hinna blogga som jag gjorde förut, kanske någonsin igen. Sociala medier var en så oerhört stor del av mitt liv när jag pluggade, men nu finns inte tiden.
Förhoppningsvis kommer jag hitta ett sätt att hitta tillbaka till bloggandet. Det kanske blir så att bloggen byter namn eller inriktning en aning. Det kanske inte blir så. Men jag saknar bloggandet, så på något sätt ska jag försöka komma tillbaka. Även om jag inte kommer att ha tid att blogga lika ofta som förut. Och även om det kanske dröjer några månader till innan jag är tillbaka på banan.

Tills dess:
Jag skriver då och då lite kortfattat om de böcker jag läser på Goodreads. Leta upp mig där om ni vill veta vad jag läser (29 böcker i år hittills) och vad jag tycker om det jag läser. Jag hänger regelbundet på Instagram och lite mindre regelbundet på Twitter. Jag heter bokstavlarna överallt.

På återseende.

10 comments

  1. Instämmer med ovanstående talare. Ibland behöver en någon sorts paus och det är ju aldrig roligt om det känns tvingande.

  2. den här bloggen är fortfarande min absoluta favorit bland bokbloggar, oavsett! mig spelar det ingen roll om det blir långa uppehåll mellan inläggen — hellre några få än inga alls :) men självklart bara när/om du har lust och tid, så klart <3

Kommentera

