Läsrapport oktober

IMG_20141106_214241

China Miéville – The City & the City
Patrik Lundberg – Onanisterna
Ashley Edward Miller – I huvudet på Colin Fischer
Philip Pullman – The Subtle Knife
Hannele Mikaela Taivassalo – Svulten
Åsa Grennvall – Deras ryggar luktade så gott
Félix J. Palma – The Map of Time
Carol Goodman – The Lake of Dead Languages
Artur Machen – The Great God Pan

Antal omläsningar: 1
Antal böcker på engelska: 5
Antal graphic novels/seriealbum: 1
Antal fantasy- och urban fantasyböcker: 1
Antal skräckböcker: 2
Antal postapo/dystopier: 0
Antal novellsamlingar/antologier:0
Antal SF-böcker: 0
Antal ungdomsböcker: 3
Antal mellanåldersböcker: 0
Antal tegelstenar (dvs över 500 sidor): 1
Antal biblioteksböcker: 2
Sammanlagt antal: 9

Det märks hur usel jag blivit på att uppdatera bloggen när det tar fem hela dagar för mig att få ihop ett kort inlägg om vad jag läst under förra månaden. Jag skulle kunna skylla på att jag börjat jobba heltid den här veckan samtidigt som jag kämpar på med min uppsats, men det vore en ganska lam ursäkt. Bloggen har varit sömnig i flera månader. Och lär fortsätta vara i flera månader till.
Jag har i alla fall läst rätt mycket senaste månaden, trots den vanliga tidsbristen. En del hyfsat nya böcker, en del gamla hyllvärmare. Några av dem är jag riktigt sugen på att blogga om, men i vanlig ordning så lär det dröja en evighet innan det blir av.
Oh well.
Kanske blir november månaden när jag vänder min negativa bloggtrend? Med tillräckligt många koppar kaffe kanske jag kan prioritera bort det här med sömn?

3 comments

  1. Ja, visst känns det som om de flesta av oss är rätt trötta och sega för tillfället, galningarna på Kulturkoll undantagna? Skönt att du läser i alla fall!

Kommentera

