Läsrapport september

IMG_20141002_115120

Mörkerseende (skräckantologi)
Philip Pullman – The Golden Compass
Marisha Pessl – Night Film
Stina Hjelm – Mitt dåliga samvete
Salla Simukka – Röd som blod
Christin Ljungqvist – Rävsång
Derf Backderf – My friend Dahmer

Antal omläsningar: 0
Antal böcker på engelska: 3
Antal graphic novels/seriealbum: 2
Antal fantasy- och urban fantasyböcker: 1
Antal skräckböcker: 2
Antal postapo/dystopier: 0
Antal novellsamlingar/antologier: 1
Antal SF-böcker: 0
Antal ungdomsböcker: 2
Antal mellanåldersböcker: 0
Antal tegelstenar (dvs över 500 sidor): 1
Antal ej skönlitterära böcker: 0
Antal e-böcker: 0
Antal biblioteksböcker: 2
Sammanlagt antal: 7

Hösten är här och därmed har läsflytet avstannat en aning. Jag har helt enkelt inte tid. För tillfället bollar jag att skriva uppsats med att jobba på fyra olika bibliotek, vilket inte direkt ger mig oceaner av lästid.
Jag är ändå nöjd med månadens läsning. Många bra böcker. Och jag har inte alls läst lika mycket som det kanske ser ut som på bilden, eftersom jag bara läst första delen i His Dark Materials-tegelstenen som innehåller hela trilogin.

2 comments

Kommentera

