Läsrapport augusti

IMG_20140831_102037

Trudi Canavan – The Novice
Christine Falkenland – Spjärna mot udden
Sandra Beijer – Det handlar om dig
Lev Grossman – The Magician’s Land
Fruktan – Stockholms undergång
Simon Gärdenfors – Död kompis
Anders Fager – En man av stil och smak
John Ajvide Lindqvist – Himmelstrand
Trudi Canavan – The High Lord
Mårten Sandén – Det viskande barnet

Antal omläsningar: 0
Antal böcker på engelska: 3
Antal graphic novels/seriealbum: 1
Antal fantasy- och urban fantasyböcker: 3
Antal skräckböcker: 4
Antal postapo/dystopier: 0
Antal novellsamlingar/antologier: 1
Antal SF-böcker: 0
Antal ungdomsböcker: 2
Antal mellanåldersböcker: 0
Antal tegelstenar (dvs över 500 sidor): 2
Antal ej skönlitterära böcker: 0
Antal e-böcker: 0
Antal biblioteksböcker: 4
Sammanlagt antal: 10

Det märks att fantasysommaren börjar gå mot sitt slut (även om jag fortfarande har en del böcker kvar att skriva om, vilket jag ska försöka hinna med snarast möjligt). Under augusti månad läste jag mer skräck än fantasy, vilket brukar vara fallet när hösten närmar sig.
Allt som allt har det varit en bra läsmånad, då jag hunnit med en hel del trots jobb och andra distraktioner.

2 comments

  1. Jag blir så förundrad och avundsjuk på hur många böcker du kan läsa på så kort tid! Själv blir jag glad om jag läser en bok i månaden…

    1. Jag är glad att jag hinner läsa så mycket, även när jag har mycket att göra. Tyvärr lär det inte bli ens i närheten lika mycket läst i höst. Den här månaden har jag bara hunnit läsa ut två böcker hittills.

Kommentera

