Söndagsångest

Söndagsångest är verkligen är värdelös företeelse. Men den kan vara svår att undvika när man vet att två tunga sexdagars arbetsveckor stundar, plus att det är terminsstart imorgon. Uppsatsångest OCH söndagsångest är en synnerligen ovärdig kombination.

Planen är att tillbringa dagen med att fortsätta blogga ikapp. Jag har skrivit och tidsinställt en hel del blogginlägg under veckan, och ska försöka komma en bit till idag. Om inte annat så känns det som att det är hög tid att skriva de sista fantasysommar-inläggen nu när sommaren är på väg att blekna bort helt. Dessutom vore det ganska skönt att slippa dåligt bloggsamvete ovanpå all denna ångest.

Men innan jag sätter mig ner med en trave böcker att recensera, så tänkte jag ta en promenad i det alldeles lagom svala och fina höstvädret. Och försöka påminna mig själv om att jag älskar både hösten och mina två jobb, så att det här med att ha ångest är faktiskt helt onödigt egentligen. Vi får se om det kommer att fungera.

Vad gör ni denna söndag? Vadar ni också runt i ångestträsket eller har ni en trevlig dag?

2 comments

  1. Vaknade väl mer eller mindre av att ågren låg sked och viskade om sena skoluppgifter.
    Det ser ljusare ut nu när det närmar sig skymning, och en höstpromenix väntar även mig.

Kommentera

