Läsrapport juli

IMG_20140802_113809

Carrie Ryan – De vassa tändernas skog
Scott Lynch – The Republic of Thieves
Carrie Ryan – De dödas strand
Carrie Ryan – Den mörka staden

Mary Robinette Kowal – Shades of Milk and Honey
Saladin Ahmed – Throne of the Crescent Moon
Trudi Canavan – The Magicians’ Guild
Joe Abercrombie – Half a King
Ellen Ekman – Lilla Berlin : so last year
Silke Scheuermann – Timmen mellan hund och varg

Antal omläsningar: 0
Antal böcker på engelska: 5
Antal graphic novels/seriealbum: 1
Antal fantasy- och urban fantasyböcker: 5
Antal skräckböcker: 0
Antal postapo/dystopier: 3
Antal novellsamlingar/antologier: 0
Antal SF-böcker: 0
Antal ungdomsböcker: 4
Antal mellanåldersböcker: 0
Antal tegelstenar (dvs över 500 sidor): 1
Antal ej skönlitterära böcker: 0
Antal e-böcker: 0
Antal biblioteksböcker: 4
Sammanlagt antal: 10

Det märks att det är sommar. Jag läser och läser och läser, men har knappt orkat öppna datorn på flera veckor. Det har varit för varmt för de flesta inomhusaktiviteter och då jag jobbat två juliveckor har jag inte velat tillbringa mer tid vid datorn än absolut nödvändigt när jag väl varit ledig.
Juli var med andra ord en bra läsmånad, men en usel bloggmånad. Vilket i och för sig inte är något unikt för just den här bloggen, men jag hoppas att det blir lite mer balans under den här månaden.

4 comments

  1. Ser att du har det svarta omslaget på Half a King! Jag tog faktiskt det vita (!), tyckte i alla fall den var riktigt bra. Och ser också att du läst alla tre av Carrie Ryan, du vet att det finns ett antal e-noveller som hör till också? De är rätt intressanta om man läst trilogin, flera utspelar sig tidsmässigt innan böckerna och är ännu mörkare…

    1. Det svarta omslaget var det jag såg först på SF-bokhandeln, annars hade det nog lika gärna kunnat bli det vita, ;) Jag håller med, riktigt bra! Recension kommer så snart jag hunnit blogga ikapp mig lite.
      Mörkare än trilogin låter bra. Jag är aningens kluven till böckerna, även om jag tycker att de blev bättre och bättre (kanske just för att det känns som att de blev mörkare och mörkare).

Kommentera

