Semesterrapport

Jag har semester och tillbringar uppenbarligen inte tiden med att blogga. Istället läser jag massor av fantasy, tar promenader, umgås med vänner, storstädar lägenheten, dricker kaffe, klappar katter, knarkar tv-serier och spelar tv-spel. Att det mest är kallt och regnigt passar mig ypperligt, jag som föredrar höstväder framför sommarväder. Men jag hoppas att det kommer bli åtminstone några soliga dagar så att jag kan åka till landet och inviga min nya baddräkt med ett dopp i viken.
Jag ska också försöka ignorera bristen på blogglust och ändå skriva om alla de böcker jag läser under ledigheten.

Hur ser era semesterplaner ut? Har ni redan flyttat in i hängmattan för gott eller har ni några veckor kvar till ledigheten?

15 comments

  1. Att hålla till i hängmattan är ingen vidare idé, både för kallt och för blött. Men jag säger som du. Det gör inte mig något, men några fina dagar vore inte fel. Trevlig sommar! :)

  2. Låter härligt! Själv har jag tre intensiva jobbveckor kvar innan jag går på semester, hej och så. Och på semestern ska jag förresten också jobba, fast med roligare saker ;)

  3. Jag har precis börjat min semester, så imorgon blir min första lediga semestermåndag när jag slipper gå till jobbet (yay!). Känner verkligen för att bara slappna av med böcker, tv-serier och sådant, så dåligt väder gör inte mig så mycket heller. :)

    1. Yay för semester! :) Det bästa med regnigt semesterväder är att man blir mindre stressad. Jag gillar inte ens värme så mycket, men får ändå dåligt samvete av att sitta inomhus med persiennerna neddragna om det är fint väder ute.

  4. Eftersom att ledighet är en av de få saker vi har gott om på mitt jobb så har jag haft semester ett tag och ska fortsätta med det ett bra tag till, men eftersom att jag nyss har fått färdigrenoverat mitt fina tvspels-rum så får vi väl se hur det blir med läsandet…. Om vädret håller i sig är det risk att det blir mer Metroid än nåt annat. Men det kommer nog att bli nån volym i veckan ändå, men just nu håller jag på med lite tungtuggad SF, och då blir inte läsmotivationen större. :/

    1. Jag vill också ha ett tv-spelsrum! Fast då skulle det nog inte bli något bloggande alls från mig, utan jag skulle grinda Dark Souls hela dagarna och nätterna …

  5. Känns som en evighet till semestern, hela 3 1/5 vecka kvar!

    Fast det är ok, har fått njuta av både sol och värme fram tills nu så det är ok, så länge man har finfina kvällar så överlever jag. Passar på att sitt på jobbets altan på lunchen och läser lite, fiska upp lite Lejonet & Björnen glass på vägen hem, eller ta ett glas (valfri) svalkande dryck på en uteservering funkar bra som jag-jobbar-fortfarande-motivation.

    Verkar som Göteborg har haft bättre väder än övriga landet (hör och häpna), i alla fall känns det så när man ser folks uppdateringar. Vi har haft sol och hyfsad värme ett bra tag nu och är väl egentligen bara de sista dagarna som det varit lite kallare. Så jag kan nog inte klaga, trots att det jobbas ;)

    1. Det låter riktigt skönt!
      Fast det där fina vädret får ni gärna ta tillbaka igen. Vi har haft brutaltvarmt i Stockholm i flera dagar nu and I’m meeeeelting ….

      1. Ja, det har varit rätt skönt, men nu börjar man lite tröttna på att se andra som går på semester medans man själv jobbar på.

        Nästan så man smälter bort även här, det där tråkiga typiska göteborgsvädret har lyst med sin frånvaro, medelhavsvärme och sol verkar vara temat just nu ;)

  6. Min semester börjar på fredag, känns rätt välbehövligt! Jag tänkte mest ta det lugnt och läsa böcker, men har cirka 20 orecenserade böcker just nu känns det som så jag hoppas det blir bloggade också :)

    1. Berget av orecenserade böcker har en tendens att växa sig mycket högt under sommaren … Mitt består av ca 15 böcker och då har jag ändå valt bort några som jag inte ids skriva om (och som inte är recex). Jag hoppas att jag kommer igång att blogga lite mer när min semester slutar, men det kan lika gärna bli tvärtom.

Kommentera

