Scott Lynch-besök i Sverige

Det känns som att jag tajmat det här med fantasysommar väldigt bra.
Inte nog med att både Joe Abercrombie och Lev Grossman kommer med nya böcker i sommar, idag när jag bläddrade i SF-bokhandelns senaste katalog så fick jag veta att fantasikförfattarna Scott Lynch och Elizabeth Bear besöker Sverige i juli. 16/7 besöker de båda Stockholmsbutiken, så jag antar att det är hög tid för mig att sätta tänderna i mitt svintunga inbundna exemplar av Lynchs ”The Republic of Thieves” om jag ska hinna läsa boken innan dess. Boken är den tredje i fantasyserien The Gentleman Bastard Sequence som jag skrivit om här och här.
De båda författarna kommer även att besöka Malmöbutiken och Göteborgsbutiken. Mer information om besöken kommer att finnas på SF-bokhandelns hemsida (titta i kalendern i högra menyn).

Kommentera

