Seriesöndag: Constantine

constantineEfter att ha sett den officiella trailern inför NBCs kommande tv-serie ”Constantine” så måste jag tillstå att jag är försiktigt positiv. Inte minst för att tolkningen av huvudrollen verkar ligga hyfsat nära originalet den här gången, till skillnad från den katastrofala felcasting som var Keanu Reeves i filmversionen från 2005. Visst är Matt Ryan lite för hel och ren egentligen, och om man ska gå efter trailern så röker han alldeles för lite. Men jag tror och hoppas att det finns tid att låta honom gå ner sig ordentligt under seriens gång …

Vad gäller intrigen så finns det potential. Jag hoppas att serieskaparna inte kommer att köra rakt ut på bibliska helvetet, utan att de kommer lämna plats för andra typer av demoner,sekter och kulter. Jag misstänker tyvärr att de mer politiska inslagen inte kommer att följa med in i tv-rutan.

Vad tror ni om ”Constantine”? Kan det bli lika mörkt och smutsigt som i förlagan, eller kommer tv-formatet laka ur allt intressant ur serien?

4 comments

  1. Åh jag hoppas verkligen att de kan få det lika mörk, dystert och smutsigt som förlagan.
    Positivt att han i alla fall är Brittisk och blond, men som du skriver, ser liiiite för hel och ren ut, och tyckte inte riktigt om avsaknaden av kedjerökandet heller.
    Men det kanske rättar till sig när de väl kör igång.

    Har höga förhoppningar då detta är ju en sådan briljant serie och den borde funka i tv-rutan (tänkte lite Supernatural här).
    Man vet ju aldrig om de vågar gå all in, hoppas också på att de kommer lyfta in de politiska bitarna, sekterna och allt annat.
    Men, men, fingers cross!

    Kanske dags att damma av de gamla tidningarna, var år och dagar sedan jag läste dem sist.

    1. Jag är åtminstone nöjd att han får ur sig ett ”Bollocks” redan i trailern. Det kan ju annars vara ett problem när det gäller networkserier i USA, att censuren gör att det blir alldeles för barnanpassat även om det är en i grunden våldsam serie. Vi får väl se i höst. .

  2. Ja, var fan är ciggarna?! Jag vill se honom ligga i sina egna spyor med överfullt askfat. Men det ser ändå rätt hyfsat ut. Försiktigt positiv…

    1. Det är inte riktigt Constantine utan en ständig cigg i mungipan, faktiskt. Men det känns ändå som att de fått honom rätt på andra sätt, så jag håller tummarna.

Kommentera

