Stressiga maj

IMG_20140505_124451

Det är maj, vilket betyder pluggkoma i vanlig ordning. Lägg till det sjuk katt och jobb och det blir inte mycket tid över till bloggen. Men jag hinner i alla fall läsa, vilket jag är mycket glad för även om jag inte riktigt hinner skriva om allt jag läser. Jag har som ambition att försöka hinna ikapp högen med lästa men obloggade böcker en aning, så ni kan förvänta er en ganska stor mängd recensioner i bloggen under den närmaste framtiden.

Det är för övrigt märkligt att tänka att jag (om allt går som det ska) inte kommer att befinna mig i någon pluggkoma nästa år vid den här tiden. Det ska bli skönt.

Hur är er maj? Superstressig eller lugn och skön?

9 comments

  1. Skolmässigt känns maj inte så stressigt just nu (men då har jag inte ens börjat på det paper som ska skrivas i och för sig…), men det är mycket annat som händer i maj. En flytt om 9 dagar, avskedsfester, avslutningat, vänner som flyttar, stormöten, sommarens lisebergs debut etc etc… Men det kunde vara värre:)

    1. Det känns som att det alltid händer väldigt mycket i maj. Men när många av sakerna är roliga (som det verkar vara för dig), så kunde det definitivt vara värre. :)

  2. 100% jobb (dessutom första året som lärare och delvis i en verksamhet man inte pluggat till) och 50% pluggande med filmvetenskap = ganska mycket i maj! Men från och med juni (en bit in) har jag plötsligt betald semester första gången någonsin och är pluggfri för första gången på sex somrar… Kommer jag plötsligt ha tid att läsa mer och mer otvingat, att träna OCH att lata mig? Jag är skräckblandat förtjust i tanken… ;p (;

      1. Eller hur?! Jättelyx! Så den hoppas jag att jag tar vara på. (: Vilket innebär vila (också), påminner jag mig.

        Tack vare ditt barnbokstema (ungdoms-) nu under ”våren” funderar jag för övrigt på att ha lite det temat i sommar… (:

        1. Kul! :) Jag känner att jag kom av mig lite med det temat, får se om jag plockar upp det igen. Just nu smiter jag dock helt andra temaplaner inför sommaren …

  3. Stressigt med cirka 75% jobb och 150% plugg och så flytt på det och under tiden en 3 månader gammal hundvalp.. Och jag ser inte slutet! Men nog med gnäll, det är ju fint väder i alla fall ;)

  4. Superstressigt var ordet! Har både jobb och plugg nu, båda på heltid. Men plugget avslutas första veckan i juni om jag inte dukar under på de två sista uppgifterna och jobbet får jag förhoppningsvis behålla länge till :) I juni ska jag dock bara läsa sånt jag verkligen vill och plugga INGENTING. En får se fram emot sånt :)

Kommentera

