Läsrapport april

IMG_20140430_164904

Elizabeth Haynes – Human Remains
Ester Roxberg – Antiloper
Haruki Murakami – Efter mörkrets inbrott
Madeleine Hessérus – Staden utan kvinnor
Lena Andersson – Egenmäktigt förfarande
Lotta Sjöberg – Det kan alltid bli värre
Biran K. Vaughan & Fiona Staples – Saga vol.3
Cherie Priest – Dreadnought
Vilja-Tuulia Huotarinen – Ljus ljus ljus

Antal omläsningar: 0
Antal böcker på engelska:
Antal graphic novels/seriealbum: 3
Antal fantasy- och urban fantasyböcker: 1
Antal skräckböcker: 0
Antal postapo/dystopier: 1
Antal novellsamlingar/antologier: 0
Antal SF-böcker: 0
Antal ungdomsböcker: 2
Antal mellanåldersböcker: 0
Antal tegelstenar (dvs över 500 sidor): 0
Antal ej skönlitterära böcker: 0
Antal e-böcker: 0
Antal biblioteksböcker: 1
Sammanlagt antal: 9

I mars gick jag runt och tänkte att april skulle bli läsmånaden med stort L i och med att jag för första gången på flera månader skulle ha ordentligt med fritid. Det blev inte riktigt så. Det tog mer tid än jag trott att ta igen allt som jag försummat i månader, och den där oceanen av lästid som jag fantiserat om blev mer som en vattenpöl. Eller en grund liten insjö full med grodyngel.
Jag är ändå nöjd med antalet lästa böcker den här månaden, även om det mest blivit tunnisar. Även den mest entusiastiska tegelstenskramare kan uppskatta tunnare böcker ibland.

One comment

Kommentera

