All work and no play

Det känns som att den här stackars bloggen har gått på sparlåga i flera månader. Jag har helt enkelt inte haft tid. Jobba 80% (plus var tredje helg) + plugga 50% = inte mycket utrymme för att hinna med att blogga regelbundet.
Och det finns ingenting som så effektivt tar död på blogglusten som att känna sig stressad för att man inte hinner med att skriva så många inlägg som man skulle vilja. Eller när högen med lästa böcker börjar växa sig farligt hög för att man aldrig hinner skriva recensioner.

Men jag hoppas att det ska bli lite ändring på den saken nu. Mitt 80%-vikariat på biblioteket är slut och imorgon börjar jag jobba på ett nytt bibliotek (samtidigt som jag kommer fortsätta jobba helger och lite extra på mitt gamla jobb). Det känns lite nervöst, men mest roligt. Och jag kommer inte jobba lika mycket som jag har gjort de senaste månaderna, vilket gör att jag hoppas få lite mer tid till att ta hand om bloggen.
Jag har börjat starkt genom att beta av en ordentlig del av den väntande högen med lästa böcker och tidsinställt en drös med recensioner. Nu känner jag att det är dags för mig att ge mig ut bland de andra bokbloggarna och se vad som har hänt under de månader när jag knappt har haft tid att läsa bloggar …

2 comments

  1. I hear you… Har också haft himla lite tid men ändå haft en del blogglust på grund av himla kul med ny adress och plattform! Ibland räcker det ju med en liten förändring för att blogglusten ska komma tillbaka. Kul med nytt jobb, grattis och lycka till =)

    1. Det blir ju svårt att hinna med bloggen när man både jobbar och pluggar. Som du vet. ;) Även om man är omgiven av spännande böcker hela dagarna och verkligen VILL skriva om allt man läser, så känns det helt omöjligt att hinna med ibland.

      Tack! Jag tänker att det nog kan vara bra att prova på att jobba på flera olika bibliotek, så att man har lite bredare erfarenhet sen när utbildningen är slut och man börjar söka fasta jobb.

Kommentera

