Läsrapport februari

IMG_20140228_113641

Jim Butcher – Storm Front
Sylvain Runberg & Olivier Martin – Den mörka sidan vol. 1
Ingens mamma (antologi)
Lissa Evans – Små mekaniska mirakel
Moa Eriksson Sandberg – Flickan i de vindlande gångarna
Ben Aaronovitch – Whispers Underground
Steinar Bragi – Höglandet

Antal omläsningar: 0
Antal böcker på engelska: 2
Antal graphic novels/seriealbum: 1
Antal fantasy- och urban fantasyböcker: 2
Antal skräckböcker: 1
Antal postapo/dystopier: 0
Antal novellsamlingar/antologier: 0
Antal SF-böcker: 0
Antal YA-böcker: 0 (!)
Antal mellanåldersböcker: 2
Antal tegelstenar (dvs över 500 sidor): 0
Antal ej skönlitterära böcker: 1
Antal e-böcker: 0
Antal biblioteksböcker: 4
Sammanlagt antal: 7

Februari är alltid årets sämsta läsmånad för mig. Så att jag ens kom upp i sju lästa böcker den här månaden måste jag se som något slags seger, även om jag mest läste ganska tunna och lättlästa böcker. Det har hänt att jag har tagit mig igenom februarimånader utan att läsa en enda bok, så kraven från min sida är verkligen inte höga.
Annars känns det som en ganska medioker läsmånad. Inga riktiga bottennapp, inga nya litterära favoriter. Vilket kan kännas lite tråkigt, men så kan det ju vara ibland.

6 comments

  1. Har just recenserat Ben Aaronovitchs Rivers of London, men hade inte så mycket att säga för det var länge sen jag läste den. Måste komma ihåg att skriva recensioner tidigare.
    Noterade att du har läst Jim Butchers Stormfront. Anar ett visst trollkarlstema. :) Dresden gillar jag starkt!

    1. Det finns vissa likheter mellan Aaronovitchs trollkarl och Butchers trollkarl, ja. ;) Jag har också jättesvårt att recensera böcker om det gått för lång tid sen jag läste dem. Ett ständigt problem när man inte riktigt har tid att blogga så mycket som man skulle vilja …

Kommentera

