Projekt Bokhylla

Nästa vecka ska jag ta tag i något mycket välbehövligt. Dags att köpa fler bokhyllor!
Att min favoritnyans på Billy-hyllor försvann ur Det Stora Möbelvaruhusets sortiment för flera år sedan har varit en källa till stor sorg för min del. Mellanbrun var en fantastiskt fin färg som matchade väl med mina ärvda gamla teakmöbler. Och har man väl börjat bygga sin bokhylla i en viss färg är det inte helt okomplicerat att bara byta färg mitt i.
Men nu är jag trött på de växande boktravarna här hemma. Jag får helt enkelt byta Billy-färg i åtminstone några rum i lägenheten och hålla tummarna för att denna färg stannar kvar i sortimentet lite längre.

Jag misstänker att det här inte är det sista inlägget ni lär få läsa om Projekt Bokhylla. Det lär ta åtskilliga veckor för mig att hinna köpa, montera hyllorna, möblera om och sen slutligen organisera om alla mina böcker. Jag funderar på genreindelning och separata pockethyllor. Samt eventuellt knubbar.
To be continued, med andra ord …

9 comments

    1. Jag har kört på Blocket-Billys i flera år, sen min favoritfärg försvann. Men nu börjar det bli ganska svårt att hitta rätt färg om man vill ha hyllor i bra skick… Tyvärr!

  1. Alltid stimulerande och härligt att omorganisera sina böcker. Lycka till! Ser fram emot framtida poster om dina nya bokhyllor och hur du kommer att sortera dina böcker framöver.

    1. Det bästa med att orgnaisera om är att man kan hitta böcker som man nästan glömt att man äger också. Jag hoppas att det blir så även den här gången! Och det kommer med all säkerhet komma både poster och foton när jag hunnit grotta ner mig ordentligt i projektet.

  2. Jag genomförde samma projekt för ett par veckor sedan! Mina gamla Billy är också i mellanbrun…jag kombinerade med brunsvart/svartbrun vad den nu heter… Jag intalar mig att det blev lite kul att bryta av färgerna:) Är faktiskt väldigt nöjd, det var mycket skönt att få ordning – får se hur länge den håller sig nu!

Kommentera

