Läsrapport januari

IMG_20140131_212528

Hugh Howey – Shift
Ingelin Angerborn – Sorgfjäril
Lesléa Newman – Hachiko väntar

Kalle Dixelius – Dagen när James McDougal försvann
Rachel Caine m.fl – Carniepunk (antologi)
Ida Pyk – Bättre snart
Richard Morgan – The Steel Remains
Mårten Sandén – Ett hus utan speglar

Antal omläsningar: 0
Antal böcker på engelska: 3
Antal graphic novels/seriealbum: 0 (!)
Antal fantasy- och urban fantasyböcker: 2
Antal skräckböcker: 1
Antal postapo/dystopier: 1
Antal novellsamlingar/antologier: 1
Antal SF-böcker: 0-1 lite beroende på hur man räknar
Antal YA-böcker: 0 (!)
Antal mellanåldersböcker: 4
Antal tegelstenar (dvs över 500 sidor): 0
Antal ej skönlitterära böcker: 0
Antal e-böcker: 0
Antal biblioteksböcker:4
Sammanlagt antal: 8

All work and no play makes Annas lässtatistik usel. Särskilt när jag haft dubbla inlämningar och dubbla redovisningar att tampas med den här månaden. Vi får hoppas att februari blir en bättre läsmånad för min del. Iofs brukar den månaden alltid vara min absolut sämsta läsmånad, vilket är det huvudsakliga skälet till att jag tycker att februari är årets värsta månad. Men vem vet, i år kanske det blir annorlunda?

4 comments

  1. Tänkte först, va! är januari redan slut?? (är nog lite sönderjobbad), men det känns som månaden bara försvann.
    Tycker nog att du lyckats rätt bra trots alla inlämningar.

    Har varit sugen på Carniepunk, har lite hat-kärlek till antologier :D

    1. Hälften av böckerna var iofs mellanåldersböcker som tog typ en timme att läsa, så det ser nog bättre ut än det egentligen är. ;)

      Jag hyser lite samma känsla inför antologier. De är ju så ojämna! Och jag kan ibland bli helt galen av att det kan gå från fantastiskt till pinsamt dåligt på bara några sidor.

      1. Bok som bok ;)
        Själv tyckte jag att jag låg efter och slängde inte lite grafiskanoveller för att få ihop lite mer böcker att läsa.

        Men precis, är sällan man springer på en antologi så är stark rakt igenom, lite synd för det kan ju finnas en enorm styrka i en kortare berättelse.Fast det är kanske så att man får stå ut med några lågvatten för att hitta de där fantastiska pärlorna.

        1. Jag brukar också läsa rätt mycket serier när det går trögt med läsningen. Då känns det som att man iaf kommer någonstans. :)

          Jag gillar verkligen novellformatet, om det görs bra. Tyvärr händer det ibland alltför sällan när man läser vissa antologier … Men guldkornen gör det ändå värt det.

Kommentera

