Påfyllning i bokhyllan

IMG_20140117_171316

Jag köper så himla lite böcker nu för tiden, men det känns som att jag ändå aldrig har tid att läsa det jag köper. Det är lite deppigt, men jag är glad att jag åtminstone har vett att inte hamstra böcker som om jag fortfarande hann läsa femton böcker i månaden.
Det här var ett belöningsköp, en beställning som jag lade in när jag satt och kämpade med Världens Jobbigaste och Största Grupparbete™. Jag var sugen på fantasy och köpte därför två böcker som båda funnits med på att-läsa-listan i evigheter. Eller snarare fyra böcker, för Pullman-boken är en samlingsutgåva med hela ”His Dark Materials”-trilogin.

Om jag nu bara kunde hitta någonstans där man kunde köpa lästid …

2 comments

  1. Folk får tycka vad de vill om Pullman och denna trilogi, men i mina ögon är det en stor konst att försöka visa på att varken gudar, vetenskap eller familjeband är stela utan om vi ändras så ändras de med oss. Svinbra böcker i mitt tycke :)

    1. Jag har bara hört bra saker om trilogin, faktiskt, så jag har höga förhoppningar. Fattar inte riktigt varför jag inte läst böckerna tidigare, men nu ska det bli av!

Kommentera

