Läsrapport december

IMG_20131231_104426

Stefan Casta – Den gröna cirkeln
Karen Thompson Walker – En tid för mirakel
Lisa Bjärbo & Johanna Lindbäck – Vi måste sluta ses på det här sättet
Holly Black – The Coldest Girl in Coldtown
Rebecka Åhlund – Flickan på tavlan
John Green – Förr eller senare exploderar jag
Neil Gaiman & Dave McKean – Black Orchid
Joss Whedon m.fl – Serenity, vol 1: Those Left Behind
Peter Milligan m.fl – Justice League Dark, vol 1: In the Dark
Neil Gaiman – Sandman: Overture #1
Jonna Björnstjerna – Samlade sagor om den underbara familjen Kanin

Antal omläsningar: 1
Antal böcker på engelska: 5
Antal graphic novels/seriealbum: 4
Antal fantasy- och urban fantasyböcker: 2
Antal skräckböcker: 1
Antal postapo/dystopier: 2
Antal novellsamlingar: 0
Antal SF-böcker: 1
Antal YA-böcker: 5
Antal mellanåldersböcker: 1
Antal tegelstenar (dvs över 500 sidor): 0
Antal ej skönlitterära böcker: 0
Antal e-böcker: 0
Antal biblioteksböcker: 4
Sammanlagt antal: 11

Det märks att jag har lite för mycket att göra när det enda jag orkar läsa är ungdomsböcker, serier och en och annan barnbok. Mot slutet av månaden påbörjade jag i och för sig Hugh Howeys postapokalyptiska uppföljare ”Shift”, men i och med att jag inte hann klart innan året tog slut så räknas den inte riktigt till den här månadens lässtatistik.
Det märks också att jag inte har hunnit blogga särskilt mycket den senaste månaden, då jag inte ens hunnit skriva om alla böcker jag läste förra månaden ännu. Förhoppningsvis blir det lite skärpning på den fronten nästa år. Att ha så här många obebloggade böcker på samvetet, det är lite tärande faktiskt.

Kommentera

