Gott nytt bloggår!

2013 är inne på sina sista skälvande timmar och i vanlig ordning orkar jag inte skriva något ambitiöst sammanfattande inlägg om hur mitt bloggår varit. Istället tänkte jag bara, medan nyårsaftonsmanikyren fixas, skriva några rader i allmänhet om mitt år.
2013 var året när jag började jobba på bibliotek. Och när jag började jobba väldigt mycket på bibliotek samtidigt som jag fortfarande pluggar det sista året på bibliotekarieutbildningen. Så att bloggen har gått på sparlåga under hösten har inget att göra med att jag skulle ha tröttnat på att blogga eller så. Det är helt enkelt bara det att dygnet har för få timmar för att jag ska hinna med allt som jag vill och måste hinna med.

Jag tänker inte ha något litterärt nyårslöfte nästa år. Min ambitionsnivå när det gäller min läsning har sjunkit till den grad att jag är glad när jag alls hinner läsa något som inte är kurslitteratur. Och jag vågar inte riktigt förstöra den sköra lilla läslust som ligger och slumrar under berget av måsten med ännu fler plikter.

Jag hoppas att ni har haft ett fint år och att ert 2014 kommer att bli minst lika fint. Och att ni vill följa bloggen i minst ett år till. Snart vankas det femårsdag för bloggen och då hoppas jag att ni vill vara med och fira med mig.
Gott nytt år!

6 comments

Kommentera

