Unboxing av julböcker (med katter, givetvis)

När man inte får några böcker i julklapp får man ta saken i egna händer och beställa julklappsböckerna själv. Har man tur får man dessutom sällskap när man öppnar bokpaketet. Ja, det är dags för ännu ett”unboxing with cats”-blogginlägg. Denna gång ville båda katterna vara med.

IMG_20131218_214647

Otålig Dogge i väntan på att paketet ska öppnas.

IMG_20131218_214722

Strumpan ville mest slicka på paketet.

IMG_20131218_214748

Jag lyckades ta ett foto i det ögonblick när Strumpan slutade tvätta paketet och började tvätta Dogges svans. Dogge gör sin bästa ”We are not amused”-min.

IMG_20131218_214817

När snörena är uppklippta blir det ännu mer spännande.

IMG_20131218_214852

Som vanligt är kartongen mycket mer intressant än böckerna inuti.

IMG_20131218_214917
Slutar med en bild som får mig att utbrista ”Naaaawww!” varje gång jag ser den. På sista tiden har katterna blivit mycket bättre vänner än de varit förut, vilket bland annat yttrar sig i att Strumpan får tvätta Dogge i ansiktet utan att han blir sur och ska brottas.

Vad paketet innehöll?
40% postapokalyps i form av Hugh Howeys ”Shift” och ”Dust” samt 60% serier i form av ”Justice League Dark vol 1”, ”Serenity” och ”Black Orchid”.
Det borde väl räcka som julläsning för min lediga vecka som börjar på fredag?

16 comments

  1. Julen räddad med andra ord, trevligt med lite ledighet och en hel hög med böcker :D
    Black Orchid, det var år och dagar sedan jag läste den, kanske dax att damma av och läsa om. Serenity har jag faktiskt inte läst alls, skall bli kul att läsa vad du tycker.

    1. Jaaa, det enda man behöver! Även om min ”ledighet” också innebär en hel del plugg …
      Jag har varit väldigt nyfiken på Serenity väldigt länge, så tänkte att det var hög tid att jag undersökte om seriealbumet är lika bra som tv-serien.

  2. Fler kattiga unboxing-inlägg åt folket! Vad fint att kissarna börjar bli kompisar. Jag blir helt till mig när Stella och Pärla äter ur samma skål. :)

    1. Det kanske är dags för ett Pärla-unboxing-inlägg snart? :)
      Haha, jag tror aldrig mina katter kommer att bli så bra vänner att de äter ur samma skål. Strumpan är väldigt ovillig att dela med sig av sin mat till någon annan.

      1. Ja, helt klart! Hon är kriminellt ointresserad av böcker än så länge, vilket möjligen – MÖJLIGEN – kan förklaras med att hon är så liten att hon ännu inte är läskunnig. :)

  3. Jag är ju allergiker och bland det som utlöser de värsta attackerna är katter. Så jag har aldrig format några band till den djursorten. Jag brukar ignorera katter, men de återgäldar sällan det. Katter brukade följa efter mig eller prompt komma fram till mig om jag gick in i nåt hus där de fanns. Meeen, så fick jag barn. Min snart-femtonåring är djurtokig (dålig kombo eller hur) och har önskat katt länge. Så sista två åren har jag intresserat mig själv mer för dem. Nu önskar jag att jag hade haft lite sällskap i form av nån (social) katt som jag kunde ha litteraturdiskussioner med. För jag har ingen annan i hushållet som delar min vurm för papper med bokstäver på. Går man ut på alla bokbloggar verkar dessutom varannan bokälskare ha just katter. Vadan detta? Finns det något statistiskt samband? Det ser härligt ut med någon som gillar att vara med när man öppnar paket iaf, och då särskilt med ett så bra innehåll.

    1. Katter ÄLSKAR ju människor som är hard to get och ignorerar dem. Finns inget bättre sätt att få en katt intresserad än att inte låtsas om eller schasa bort hen.
      Jag tänker att så många bokbloggare har katter eftersom katter uppmuntrar boknörderi. De älskar när man får bokpaket = kartonger och tycker att det är fantastiskt när deras människor sitter stilla och läser i flera timmar, så att katten får ett knä att slumra i.

    1. Jag har kommit ganska långt i Shift och det har börjat bli olidligt spännande! Nästan så att jag är lite förbittrad att jag ska på nyårsfest ikväll istället för att stanna hemma och läsa …

Kommentera

