Läsrapport oktober

IMG_20131130_103253

Donna Tartt – The Goldfinch
Julia Thorell – Juni
Brian K. Vaughan & Fiona Staples – Saga vol. 2
Dennis Gustafsson – Spöket på Hotell Vega
Jamie Delano m.fl – Hellblazer: The Fear Machine
Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren – Nyckeln
Anna Höglund – Om detta talar man endast med kaniner
Laura Kasischke – The Raising
Johanna Wester – Nattsagor för sömnlösa

Antal omläsningar: 1
Antal böcker på engelska:4
Antal graphic novels/seriealbum: 4
Antal fantasy- och urban fantasyböcker: 2
Antal skräckböcker: 2
Antal postapo/dystopier: 0
Antal novellsamlingar: 0
Antal SF-böcker: 1
Antal YA-böcker: 2
Antal tegelstenar (dvs över 500 sidor): 2
Antal ej skönlitterära böcker: 0
Antal e-böcker: 0
Antal biblioteksböcker: 3
Sammanlagt antal: 9

Seriealbum och tegelstenar; så skulle man kunna sammanfatta november som läsmånad för mig. En bra blandning. Jag har läst mycket mer än jag trodde att jag skulle hinna, eftersom det känns som att jag har jobbat precis hela tiden. Får nog ta och acceptera att jag i år inte ens kommer att komma i närheten av förra årets 150 lästa böcker …

4 comments

  1. Ah, the fear machine! Måste läsas om snart.
    Om du inte redan har den, kan jag rekommendera Hellblazer: Rare Cuts som är en riktigt bra samling där olika författare gör nedslag i Constantines barndom och förflutna.

Kommentera

