Just-nu-enkät

Jag lånar en just-nu-enkät av Eli, i brist på tid och ork att hinna med längre blogginlägg.

Jag har precis läst: ”Nyckeln”! Jag sträckläste ut de sista 250 sidorna inatt, trots att jag egentligen var alldeles för trött efter tung jobbvecka. Det gick inte att sluta läsa.

Jag läser just nu: Efter att ”Nyckeln” blivit utläst ska jag återgå till Laura Kasischkes ”The Raising”. En bok som ger mig lite ”Waking the moon”-vibbar och som jag har lite dåligt samvete för att jag tagit en paus i.

Bok jag läser i då och då: Mattias Fyhrs ”De mörka labyrinterna”. Jag var tvungen att hoppa av hans kurs, men har svårt att släppa kurslitteraturen uppenbarligen …

För pendlingsresor/köer/akuta situationer läser jag: Oftast Twitter, men händer också att jag börjar tjuvläsa böcker jag lånat på jobbet redan på pendeltåget.

Nästa bok jag tänker läsa: Johanna Westers ”Nattsagor för sömnlösa” ligger högst upp i att-läsa-högen för tillfället.

Den här boken klappar jag på i hyllan men tänker inte börja läsa riktig än: Elizabeth Hands ”Mortal Love” ligger där och väntar på mig sedan flera månader tillbaka.

Ikväll tänker jag fira fredagen genom att: Äta vegotacos, dricka öl och titta på American Horror Story tillsammans med maken. Vi är båda lediga den här helgen, vilket vi ska fira i ännu högre utsträckning imorgon genom att gå på Necronomicon the Musical.

6 comments

  1. Jag läste ut The Raising i natt för att kunna ägna mig helhjärtat åt Nyckeln och måste säga att jag blev ganska besviken. Blir intressant att höra vad du tycker när du läst ut den.

    1. Jag hade inte ens kommit halvvägs i The Raising, så jag tog en paus och läste Nyckeln istället. Hittills gillar jag, men är inte överväldigad. Får se om det tar sig eller om jag också kommer att bli besviken.

  2. Jag lyssnar på ”Nyckeln” som ljudbok, så nu är det ett rent nöje att åka buss till och från jobbet. Tack för påminnelsen om ”Nattsagor för sömnlösa”, den har jag velat läsa ett tag, men glömt bort.

Kommentera

