En novemberlördag

En lägesrapport:
Det är november och precis som många andra så är jag väldigt trött väldigt ofta. Jag hinner inte läsa lika mycket som jag skulle vilja, men jag har läst klart ”The Goldfinch” nu i alla fall. Jag jobbar ganska mycket samtidigt som jag försöker hinna styra upp både grupparbete och enskilt skolprojekt. I veckan var jag magsjuk för första gången sen jag var barn och orkade inte mycket mer än att läsa serier, dricka proviva och knarka tv-serier i två dagar.
Den här helgen är jag ledig. Ikväll ska jag och maken se ”Thor: The Dark World” på bio och morgondagen ska jag ägna åt plugg, kattgos samt förhoppningsvis lite ikappbloggande.

Hur mår ni i novembermörkret? Är ni friska och pigga eller vill ni helst av allt gå i ide under en filt i soffan?

12 comments

    1. Bra inställning! Själv önskar jag att jag hade lite mer tid att ligga under en filt med en katt i knät och konsumera tv-serier/riktigt bra böcker. Det är ju precis det november är till för. :)

  1. Pigg vetetusan, men frisk i alla fall (ta i trä). Ignorerar novembermörkret med jobb, träning och långsamt husrenoverande (tummen mitt i handen). Läsning? det har jag glömt hur man gör.. Längtar efter att få sätta mig med en bok utan att få dåligt samvete att jag försummar något annat..!

    1. Jag försöker prioritera läsningen till den grad att jag nästan kan få dåligt samvete om jag INTE läser. Största problemet är väl det där med att rolla fram lästid någonstans ifrån …

  2. Uäh, magsjuka är ju riktigt hemskt! Det har jag i åtminstone sluppit på flera år nu. Men novembertröttheten är svår att komma undan, dessutom har jag lyckats skaffa mig både förkylning och öroninflammation. :( Bra med det var i alla fall att jag var kunde ligga hemma och läsa/titta på tv. Det känns som att den här tiden på året är till för just sådana saker, även om jobb och annat lätt gör att det inte blir tid till det…

    1. Öroninflammation är ju inte heller direkt någon picknick. Krya på dig!
      Ja, det känns som att man skulle behöva några lediga dagar i november som enbart är till för att ligga under en filt och läsa. Möjligtvis med en katt i knät. Och med valfritt antal tända ljus i rummet.

Kommentera

