Squeeee!

IMG_20131022_184025
Den är här! *insert fangirlish squee*
Donna Tartts oerhört efterlängtade tredje roman ”The Goldfinch” är i min ägo!
Och den är givetvis orsaken till att det inte händer så mycket här i bloggen just nu. Jag försöker nämligen tillbringa all min lediga tid (vilken sorgligt nog är ganska begränsad) i läskoma. Efter drygt hundra sidor är jag mycket förtjust. Språket! Karaktärerna! The impending doom!

Återkommer givetvis med recension så snart jag läst de återstående 650 sidorna. Vilket tyvärr inte blir i övermorgon eller så, för den här helgen är – liksom all min tid verkar vara nu för tiden – nästan helt uppbokad.

Har ni börjat läsa ”The Goldfinch ännu? Eller tillhör ni de där konstiga människorna som av någon anledning inte fangirlsqueear så fort det ens ryktas om att en ny Tartt-roman är på gång?

12 comments

  1. Sidan 240 and counting (jag läser så fort som inte Livet, Barnen och Kattungen kommer emellan)! Squeee! Är även jag väldigt förtjust i tonen (ganska DHH-esque, no?) och the ever impending doom. De ca 750 sidorna känns berättigade.

  2. Jag är ingen Donna Tartt fan men jag känner igen känslan att få sätta tänderna i en bok som man har väntat på länge. Själv ska jag sluka Scott Lynch nya bok när jag har lite mer tid över.

    1. Scott Lynchs nya bok ser jag också fram emot att sluka! Jag var väldigt nära att köpa den på Swecon men insåg att jag sorgligt nog inte har tid att läsa den på ett bra tag. Försöker trösta mig själv med att rabbla ”Den som väntar på något gott …” om och om igen för mig själv.

  3. SQUEEEEE!

    Fast jag är lat. Jag väntar på svensk översättning fy skäms. Men åh, så jag har längtat efter denna. Hon är liksom min främsta inspiration när jag skriver.
    Säg nu inte för mycket.
    Fast det ni redan sagt verkar ju lovande värre.

    1. Fast den svenska översättningen kommer väl ut jättesnart? Jag har för mig att vi har förväntad leverans till jobbet om bara några veckor. Så du slipper ju vänta särskilt länge i alla fall!
      Lovar att inte spoila för mycket när jag bloggar om hela boken sen!

Kommentera

