Boktimmens bästa-lista

Boktimmen har gjort en föredömlig lista över random saker som är bäst. Används med fördel när en känner sig lite nere och behöver bli påmind om allt som ändå är bra i livet.

Bästa tesorten: Jag köpte ett svart hallon/lakrits-te på Lakritsroten i somras som är to die for.
Bästa glassen: Saltlakrits eller tiramisu.
Bästa snacksen: Balsamvinägerchips.
Bästa chokladen: Jag äter i princip bara väldigt mörk choklad. Gillar havssalt & mint mycket.
Bästa maten: Beror på årstid och humör. Men jag gillar sushi, vegolasagne, frukost och det mesta som innehåller kantareller eller halloumi.
Bästa doften: Jag är såld på Clean-dofter. Min nuvarande favorit är Rain (det är även Dogge-kattens favorit, så han försöker alltid gnugga pälsen mot mina handleder när jag använt den parfymen).
Bästa årstiden: Höst!
Bästa nya filmen: Senaste filmen jag såg på bio var Elysium. Den var sådär.
Bästa nya tv-serien: Jag har höga förhoppningar om American Horror Story: Coven som har premiär snart. Kan bli ungefär hur bra som helst.
Bästa nya boken: Margaret Atwoods ”MaddAddam” var ju grymt bra.
Bästa författaren: Kuggfråga!
Bästa smaken: Musiksmaken (hähä).
Bästa plagget: Svart klänning i femtiotalsmodell med kort ärm och knälång vippig kjol.
Bästa presenten: Givetvis en bok som passar mottagaren.
Bästa längtan: Den bästa längtan brukar vara den som ligger en bra bit in i framtiden, så att det inte ens är någon idé att bli otålig. Jag längtar just nu rätt mycket efter att ta examen, men det dröjer visst ett år till innan det blir av.

3 comments

  1. Men nej. Nu fick du mig akut toksugen på chips. Som det just nu inte finns en gnutta av här hemma! Inte för att jag någonsin skulle välja just balsamvinägerchips som du nämner, men.. eller jo, det skulle nog faktiskt funka just för tillfället! *gaaah*

Kommentera

