Älskade höst

IMG_20130918_131544
Det är inte direkt någon hemligheten att jag älskar hösten. Färgerna, den klara luften, höstutgivningen av böcker, att det äntligen är tillräckligt svalt för att ha på sig vettiga kläder igen, svampesäsongen, höstmodet och det faktum att de flesta bra tv-serier drar igång igen.

IMG_20131001_140724
Förra hösten var för mig mest ett svart hål av oro och sorg. Jag var lite orolig för att en del av den sorgen skulle ha färgat av sig på hösten som årstid, att det skulle kännas tungt när löven började ändra färg. Men det är nästan tvärtom. Jag tror att jag är gladare den här hösten än jag varit under hela det senaste året.

IMG_20131006_163721
Min enda invändning mot den här hösten är att jag jobbar så mycket att jag inte riktigt hinner läsa. Jag vill begrava mig i akaporr och skräck och läsning inför Swecon 2013, men istället hinner jag knappt med att hålla undan recexhögen.
Men Donna Tartts kommande – och otroligt efterlängtade – roman ”The Goldfinch” ska jag i alla fall se till att hinna med, vad som än händer. Inte långt kvar nu.

Vad läser ni i höst?

5 comments

  1. Jag gillar också hösten: luften, färgerna alla mysiga mörka kvällar som kräver tända ljus, en filt och en gosig katt… (; (: Sedan går det väl upp och ner med läsningen, men jag hoppas att hösten ger mig lästid och lässug tillbaka!

    1. Största problemet med hösten är väl att få tid till att läsa! Det händer alldeles för mycket för att jag ska få tid att läsa alla de där böckerna jag längtar efter.

  2. Stort ÄLSK på hela detta inlägg! Njuter sååå av alla vackra trädskiftningar och den klara luften. Just nu läser jag Pål Eggerts ”Borde vara död” och så slalomlyssnar jag på Sagan om Isfolket. Funderar på att läsa lite Terry Pratchett eller Charlotte Brontë sen.

  3. Stort älsk på hösten! Det är så fint överallt, och så mysigt läsväder. Och tjocka, varma halsdukar.. Fint att du fortfarande tycker om hösten :)

Kommentera

