När tiden inte räcker till

Ibland är det synd att dygnet bara har tjugofyra timmar. Eller att det inte går att välja bort att sova om nätterna. När tiden inte räcker till spelar det ingen roll hur stort ens intresse är eller hur goda intentionerna är.

Nej, jag ska inte sluta blogga. Jag lovar.
Däremot tror jag att jag kommer att bli tvungen att hoppa av den skräcklitteraturkurs jag läser, då det inte känns som att det är riktigt hållbart att den här terminen jobba 60 %, plugga 75 % och dessutom hinna ta körkort. Inte om jag vill ha någon fritid mellan varven. Och hinna läsa något mer än kurslitteratur och den fullkomligt själsdödande Körkortsboken.

Ibland måste man välja bort saker även om de är roliga. För ens egen skull.
Och det finns ju faktiskt inget som säger att man inte kan välja om dem igen, vid något tillfälle när man har lite mer tid.

2 comments

Kommentera

