Höstens första stora bokbeställning

IMG_20130910_121851

Höstens första ordentliga bokbeställning är här! Jag måste säga att jag är mycket nöjd med innehållet:
1. Laura Kasischke – The Raising. Nästa bok vi ska läsa i EMK är en akaporrspökhistoria och verkar således vara en alldeles utmärkt höstbok. För att inte tala om en utmärkt EMK-bok.
2. Brian K. Vaughan & Fiona Staples – Saga vol. 1. Den här serien har hyllats till månen och tillbaka av i princip alla serienördar jag känner. Enligt säkra källor är det en av de bästa serier som gjorts den här sidan millennieskiftet.
3. (Skymd bakom missnöjd katt som undrar varför jag lagt saker på hans nya fina kartong)
Holly Black – The Coldest Girl in Coldtown. En bok jag längtat efter sedan jag läste Blacks novell med samma namn. Vampyr-YA med en twist.

Ej med på bilden, men förhoppningsvis i min ägo inom några dagar:
4. Margaret Atwood – MaddAddam. Sista delen i Atwoods dystopiska SF-trilogi som inleddes med ”Oryx & Crake” och fortsattes av ”The Year of the Flood”. Topp tre av årets mest efterlängtade böcker (efter Gaiman och Tartt, givetvis)!

Har ni köpt några bra böcker på sista tiden?

8 comments

    1. Haha, samma här på The Raising, köpte den då den var superbillig och sen… har den visst fått samla cyberdamm.

      Hade inte fattat att MaddAddam var Atwoods bok! Då förstår jag peppen! Fast jag har faktiskt bara läst den andra boken, inte Oryx & Crake (ännu…)

      1. The Raising är ju väldigt billig i pappersform, så jag kan tänka mig hur billig kindle-versionen måste ha varit!

        Har du läst andra delen, men inte första?! :O Det måste ha varit väldigt förvirrande, de hänger ju ihop väldigt mycket.

  1. Haha! Sådär ser det ut hemma hos mig också när jag köper böcker. Katten tittar förebrående på en och kräver att man omedelbart flyttar bort allt ovidkommande från den nya, fina kartongen. Den andra katten leker med plastbanden som var runt kartongen. Jag beställde också MaddAddam senast, fiiin bok <3 Och sen kunde jag inte låta bli William Shakespeare's Star Wars också, läsglädje för en nörd :D

    1. Haha, fem minuter efter att jag tog kortet ovan så började min andra katt leka med plastbanden. Det ÄR tydligen en kattleksak som nätbokhandlarna skickar med för att vara schyssta mot katterna. ;)
      Jag har preciiiis börjat läsa MaddAddam. Hittills mycket bra!

Kommentera

