Dags för fler seriesöndagar?

Jag vet inte riktigt vart mina seriesöndagar tog vägen. Det är flera månader sedan jag sist hade någon i bloggen, och de seriealbum jag läste i början av sommaren i syfte att få till en sommarseriesöndag har förpassats till det där dammiga hörnet av minnet där alla ej ombloggade böcker hamnar.
Jag kan i alla fall avslöja att det femte albumet av Joe Hills och Gabriel Rodriguez fantastiska ”Locke & Key”, ”Clockworks”, är det absolut mest spännande hittills. Äntligen får vi veta hur saker och ting hänger ihop på riktigt! Jag kan knappt vänta på att den sista storyarcen, ”Alpha & Omega”, kommer ut i albumform.

Men nu börjar jag bli sugen på att kicka igång seriesöndagarna igen. Inte minst är jag sugen på att spekulera i hur Joss Whedons ”The Avengers: Age of Ultron” och ”Agents of SHIELD” kommer att vara, samt att skriva om Ben Affleck som nästa Batman. Dessutom skulle jag vilja hitta några nya, bra serier att grotta ner mig i.
Låter det inte som att det är hög tid för seriesöndagarna att återuppstå?

10 comments

  1. Ja! Mera serier. Jag älskade Holly Blacks The Good Neighbors och blev så lycklig när vi hade den på mitt bibliotek. All hjälp man kan få i seriedjungeln är mycket välkommet och du skriver så bra. Så ja, tack :)

    1. Fylgia kan jag posta till dig. Har även en ny fransk serie som heter Det var en gång i Frankrike, som är värd att recensera. Hör av dig om du vill ha rec ex. Mvh Jonas, Albumförlaget

Kommentera

