Tre på tre 2013

Nu är det dags att anmäla intresse för alla som vill vara med i Pocketlovers Tre på tre-utmaning 2013!
En lagom stor utmaning där man under tre månader ska läsa tre böcker utifrån ett eget valt tema. Det kan vara en trilogi eller tre böcker av samma författare, men lika gärna tre böcker som skrivits under 1930-talet, tre svenska klassiker eller tre böcker med katter på omslaget. Det är helt upp till en själv att välja tema.

Förra året lästa jag Cornelia Funkes ”Bläckhjärta”-trilogi som jag tyckte mycket om. Det blir en trilogi för mig även i år, nämligen Holly Blacks Modern Faerie Tales-böcker som jag skrev att jag verkligen borde läsa härom dagen. Jag börjar med ”Tithe” i september, fortsätter med ”Valiant” i oktober och avslutar med ”Ironside” i november.
Ska ni vara med i utmaningen och vad ska ni i så fall läsa?

16 comments

      1. I wish!

        Eftersom jag bara lånar på bibliotek nu för tiden får jag hålla till godo med vad de har … och det är böcker på svenska. Men bibliotekarierna hä är å andra sidan duktiga på att köpa in böcker om man ber dem om det, så jag har frågat efter Currywursten – håller tummarna :)

  1. Whoa, vilken briljant idé. Men, vad väljer man? Så många teman så lite tid! Jag känner instinktivt att jag vill haka på. Kanske treX Asimov, eller afrikansk litteratur så jag breddar mina vyer lite. Dags att skriva listor känner jag.

    1. Jag har båda gångerna valt böcker som jag varit sugen på men känt att jag behövt lite motivation för att komma igång att läsa. Men det är svårt att välja. Vissa deltagare har till och med valt två teman just därför …

  2. Låter riktigt kul, jag känner spontant att jag vill läsa tre steampunk relaterade böcker, exakt vilka vet jag dock inte riktigt än. Eller så blir det något annat, i vilket fall tänker definitivt göra den här utmaningen.

  3. Å, Tithe är så himla bra! Själv ska jag också läsa om fevärlden och en Holly Black-bok, The Poison Eaters, har jag lyckats pressa in. Dessutom blir det Don´t breath a word av Jennifer McMahon och War for the oaks av Emma Bull.

Kommentera

