Läsrapport juli

IMG_20130731_231750

Sofia Nordin – En sekund i taget
Elizabeth Moon – The Speed of Dark
Ben Aaronovitch – Rivers of London
Marie Rutkoski – The Cabinet of Wonders
Holly Black & Ted Naifeh – The Good Neighbors, vol 1: Kin
Maria Turtschaninoff – De ännu inte valda

Antal omläsningar: 0
Antal böcker på engelska: 4
Antal graphic novels/seriealbum: 1
Antal fantasy- och urban fantasyböcker: 4
Antal skräckböcker: 0
Antal postapo/dystopier: 1
Antal novellsamlingar: 0
Antal SF-böcker: 1
Antal YA-böcker: 3
Antal tegelstenar (dvs över 500 sidor): 0
Antal ej skönlitterära böcker: 0
Antal e-böcker: 0
Antal biblioteksböcker: 3
Sammanlagt antal: 6

Vilken ynklig hög!
Juli har officiellt varit en usel läsmånad. Inte mycket mer att säga om den saken än att jag hoppas på bättring snarast. Annars kommer det inte finnas mycket att blogga om till slut …

5 comments

  1. Gillar rapport-indelningen! Jag skrev längre månadsrapporter på gamla bloggen, men har inte orkat det nu. Det hade varit kul med lite statistik dock, är ganska förtjust i det. Som det är nu skriver jag bara upp titlarna utan att ens skriva vad det är för något.

    1. Jag vet att det är många som inte gillar det här med månadsrapporter, men jag gör också det. Jag tycker man får bra översikt. Det händer då och då att jag upptäcker att jag missat någon intressant recension när jag läser andra bloggares månadssammanfattningar, så det fyller verkligen sin funktion.

Kommentera

