Det bidde bara en tumme

Jag måste erkänna mig besegrad. Jag hade så storslagna planer för bloggen den här sommaren, men sanningen är att både läsandet och bloggandet gått på sparlåga den senaste tiden. Jag har helt enkelt för mycket att göra. Utlandssemestrar, omtentor och jobb ger inte mycket utrymme för storslagna bloggplaner.

Bloggtemat Magiska Prag har jag med nöd och näppe hunnit med (ett sammanfattande inlägg kommer snart), men SF-sommaren har jag inte ens hunnit påbörja. Det kommer kanske inte som någon överraskning att jag lägger ner projektet. Förhoppningsvis kommer jag hinna med någon gång i framtiden när jag inte har lika fullt upp med annat.
För att tänka positivt så har jag i alla fall hunnit läsa några riktigt bra SF-böcker i sommar. Mer om dem senare, i vanlig recensionsform.

2 comments

  1. Haha, jag hade också en del bloggplaner för min ledighet, och inget har det blivit av dem. Som vanligt! ;) Men det är ok, ska inte ha massa måsten på semestern.

    1. Nä, för många måsten gör ju bara att man tappar all läslust. Även om det är kul med bloggteman så är det lätt att man bara börjar skolka om det blir för mycket. Jag får nöja mig med att jag iaf hann med mitt ena tema. Alltid något. :)

Kommentera

