Okynnesbokinköp

IMG_20130726_201406

Typisk boknördslogik: att köpa nya böcker fast man inte riktigt har tid att läsa för tillfället. Eller brist på olästa böcker hemma.
Men ett presentkort hos sf-bokhandeln är väl till för att användas?

Vad jag köpte i fredags efter jobbet:
1. ”Carniepunk” – en antologi med noveller som alla handlar om övernaturliga och/eller mystiska karnevaler
2. Ben Aaronovitchs ”Moon Over Soho” – fortsättningen på charmiga ”Rivers of London” som jag läste för några veckor sen
3. Jim Butchers ”Storm Front” – äntligen ska jag börja läsa om Harry Dresden! Misstänker att jag kommer älska det.
4. Gail Carrigers ”Etiquette &v Espionage” – för att jag inte kan få nog av Carrigers steampunkiga viktorianska urban fantasy
5. Hugh Howeys ”Wool” – för att postapokaypsdrottningen Feuerzeug hyllat den
6. ”Blacksad” – För att det verkar vara en serie helt i min smak

Vad tycker ni om inköpen? Gjorde jag ett bra urval?

6 comments

  1. Jag är väldigt nyfiken på The Dresden Files. Har länge haft dem på min mentala lista över böcker jag vill läsa (som om det var ett Worddokument nog skulle vara uppe på 30-40 sidor), men har aldrig kommit mig för att sätta mig ned med första boken. Ska bli spännande att se vad du tycker :)

    1. Jag har tänkt börja läsa böckerna i åratal, men av någon anledning har jag aldrig kommit längre än till min egen mentala lista. Förrän nu! Ska bli intressant att se om den lever upp till förväntningarna.

Kommentera

