Äntligen!

IMG_20130618_181142
Årets mest efterlängtade bok, Neil Gaimans ”The Ocean at the End of the Lane”, hamnade äntligen i min ägo i tisdags. Några reafynd i form av Ben Aaronovitchs ”Rivers of London” och Gene Wolfes ”The Fifth Head of Cerberus” fick också följa med hem. Som synes på bilden ovan var jag inte den enda som var intresserad av bokköpen.

Nu gäller det bara att hitta tid att hinna läsa böckerna också. Jag har kommit halvvägs i TOatEotL och är hittills inte besviken. Boken påminner mig lite om ”Coraline”, en av mina Gaiman-favoriter. Jag hoppas hinna läsa klart den nu i midsommar, trots att jag ska härja runt på landstället med mängder av släkt och troligtvis inte få en lugn stund.

Vad läser ni i midsommar?

13 comments

  1. Dan Browns senaste, skämsigt nog. =) Men jag var ju tvungen när den handlade om Dante och Den gudomliga komedin.

    Väntar dock på att få hem The Ocean at the End of the Lane!

  2. Jag laddade ner ett sample på Kindlen igår av Gaimans och blev helt hooked. Nu måste jag bara läsa sen på en gång. Hemskt frustrerande och härligt på samma gång :D

    1. Det är ju livsfarligt med samples! Samma sak när man får något kapitel ur kommande bok i slutet på en roman som är del i en bokserie. Helt omöjligt att inte vilja läsa vidare direkt om man läser det.

  3. Jag läser Don’t Breathe a Word av Jennifer McMahon, som är riktigt bra, dessutom har jag faktiskt också plockat fram Farlig midsommar. Det är ett måste att åtminstone läsa litet i den under midsommarhelgen! The Ocean tänkte jag försöka vänta med till semestern — en vecka till, så förhoppningsvis kan jag hålla mig tills dess… :D

    1. Kul! Jag är väldigt nyfiken på den boken, men tänkte avvakta lite med att läsa den. Jag har inte ens hunnit läsa förra King-boken än, så har lite att läsa ikapp.

  4. Tänkte att temat magi kan vara passande över midsommar, så jag ger mig i kast med Tessa GrattonsBlood Magic.
    Men the Ocean lär det definitivt bli på semestern.

Kommentera

