Läsrapport april

IMG_20130501_122803

Therése Söderlind – Vägen mot Bålberget
Cherie Priest – Boneshaker
Sara Bergmark Elfgren m.fl – Berättelser från Engelsfors
Meltzer, Jeanty & Whedon – Buffy Season 8, vol 7: Twilight
Carl-Johan Vallgren – Havsmannen
Junji Ito – Gyo vol 1
Junji Ito – Gyo vol 2

Andreas Roman – Doktor Joseph
Christin Ljungqvist – Fågelbarn
Hanna Gustavsson – Nattbarn
Anna Starobinets – Den levande

Antal omläsningar: 0
Antal böcker på engelska: 4
Antal graphic novels/seriealbum: 5
Antal fantasy- och urban fantasyböcker: 2
Antal skräckböcker: 3
Antal postapo/dystopier: 1
Antal novellsamlingar: 0
Antal SF-böcker: 1
Antal YA-böcker: 1
Antal tegelstenar (dvs över 500 sidor): 1
Antal ej skönlitterära böcker: 0
Antal e-böcker: 0
Antal biblioteksböcker: 1
Sammanlagt antal: 11

April känns lite som månaden då jag återfann min läslust efter några ganska sega månader på läsfronten. Jag tackar alla bra serier jag läst för den saken.
Tyvärr lyckades jag inte återfinna blogglusten på samma gång. Det har hänt alldeles för mycket den senaste månaden – mestadels väldigt bra saker – och bloggen har helt enkelt blivit bortprioriterad. Shame on me. Jag ska försöka skärpa mig i maj, för jag saknar alla roliga bloggdiskussioner och intressanta kommentarer.

Kommentera

