Seriefestivalen 2013

I helgen var det Stockholms Internationella Seriefestival. Jag var på festivalen en sväng på både lördagen och söndagen och gjorde flera fina fynd. Dessutom fick jag hänga med valda delar av EMK och dessutom – äntligen – träffa bokoholisten Siv!

IMG_20130427_151258
Bland annat hittade jag och vännen D ett helt bord med snygg zombieloot. Fotot ovan instagrammade jag med intentionen att få Feuerzeug att besöka festivalen på söndagen, vilket visade sig vara en perfekt plan.

IMG_20130427_154810
”Jag trodde jag var olycklig men jag behövde bara en katt”.
Perfekta lilla affischen för alla oss crazy cat ladies. Ja, jag köpte den. Nu behöver jag bara en passande ram.

IMG_20130428_133443
Jag passade även på att lyssna på några paneldebatter och samtal. Bilden ovan är från en sjukt underhållande diskussion om skräck och moralpanik med bl.a skräckförfattaren C J Håkansson och Apart förlags Jimmy Wallin.

IMG_20130428_155440
Ett av de finaste inslagen på festivalen var väggen med fanart. Så otroligt många olika genrer och tolkningar av festivalens egen maskot, skapad av Loka Kanarp.

IMG_20130429_171616
Jag fick med mig förvånansvärt lite loot hem, med tanke på hur mycket fint det fanns att köpa. Återhållsamhet är tydligen min nya grej när det gäller bokinköp.
Min fångst: två mycket billiga Runaways-album, ett signerat ex av Theos ockulta kuriositeter, ett zombietygmärke samt en fesitivaltröja. Plus lite gratisprylar i form av bokmärken, tidningar och klistermärken.

10 comments

  1. Morr. Jag är sur över att jag missade det här, men jag hade ett typ ett både fysiskt och psykiskt litet sammanbrott av ren trötthet på söndagen, så… Sova är en bra sak, har jag hört!

  2. Åh jag känner att det hade varit så himla kul att vara där. Bara att få sitt Theoex signerat….och så zombiebord. Just nu är det lite ”vad är en bal på slottet?”. Nästa år, nästa gång, det är så jag säger.

  3. Ja, det var kul att ses! Drygt att min batterilampa slocknade klockan 15, ska försöka vara lite mer med i matchen nästa gång ;)

  4. Jag var bara på festivalen under söndagen, men det var väldigt trevligt — både själva festivalen och att träffa dig och de andra! :) På shoppinglootfronten blev jag mest nöjd med att jag numera har alla fyra Theo och allihopa är signerade :D

    1. Jag ska köpa de andra Theo när de där omryktade nyutgåvorna kommer. Och ja, det var väldigt trevligt att träffa dig och de andra! En extra bonus. :)

Kommentera

