Det är ju Världsbokdagen idag …

IMG_20130423_164122
… klart att man ställer upp och läser så mycket man bara hinner. Särskilt när boken är så intressant som den ovan, Anna Starobinets SF-dystopi ”Den levande”.

I övrigt har jag idag lyckats med konststycket att besöka SF-bokhandeln utan att köpa en enda bok, eftersom jag glömt presentkortet hemma. Dock hittade jag present till en Harry Potter-tokig tioåring som fyller år imorgon, så jag är rätt nöjd med besöket ändå.

Hur firar ni Världsbokdagen?

2 comments

  1. Genom att köpa böcker i present till vänner såklart ; D Och fika. Och vin. Hm, kom just på att jag inte ens läst i en enda bok idag..ha,ha ja det var ju lyckat.

Kommentera

