Ich bin ein Liebster

liebster

Jag har fått en Liebster Blog Award från Martina och en från Marie. Tusen tack!

Vad ville du bli när du var liten?
Serietecknare, veterinär och författare.

Vad är du idag?
Snart färdig bibliotekarie.

Vart vill du helst resa?
Förra året var jag på min drömresa, till Tokyo. Jag skulle inte ha något emot att åka tillbaka dit någon dag, men innan dess finns det andra utlandsresor att se fram emot. Som årets inplanerade resor till Prag och England.

Var ser du dig själv om fem år?
På ungefär samma plats som nu. Fast med ett bibliotekariejobb.

Rött eller vitt?
Vitt vin, rött ungefär allt annat.

Sommar eller vinter?
Jag svarar som Martina: Höst!

Skog eller hav?
Hav! Det är nog det enda som jag och Ulf Lundell har gemensamt, att vi trivs bäst i öppna landskap.

Vad gör dig ledsen?
Djur som far illa.

Vad är det bästa du vet?
Beror ju på situation. Men ofta handlar det om vänner, böcker, katter, spel, resor eller min man.

Egentligen är tanken att jag ska skicka vidare awarden till fem andra bloggare. Men eftersom jag varit ganska dålig på att hänga med i bokbloggarvärlden på sista tiden så misstänker jag att awarden redan delats ut till i princip alla bloggar jag läser. Det borde i alla fall vara så, med tanke på hur bra de alla är!

Kommentera

