Läsrapport mars

IMG_20130331_130602

Robert Jordan & Brandon Sanderson – The Towers of Midnight
Jessica Spotswood – Farlig förmåga
Gene Wolfe – Peace
Markus Heitz – Judas barn
Sofia Olsson – Det bästa barnet
Pål Eggert – Borde vara död
Joe Hill & Gabriel Rodriguez – Locke & Key vol 3: Crown of Shadows
Robert Jordan & Brandon Sanderson – A Memory of Light

Antal omläsningar: 0
Antal böcker på engelska: 4
Antal graphic novels/seriealbum: 2
Antal fantasy- och urban fantasyböcker: 5
Antal skräckböcker: 2
Antal postapo/dystopier: 0
Antal novellsamlingar: 0
Antal SF-böcker: 0
Antal YA-böcker: 1
Antal tegelstenar (dvs över 500 sidor): 3
Antal ej skönlitterära böcker: 0
Antal e-böcker: 0
Antal biblioteksböcker: 2
Sammanlagt antal: 8

Bara åtta böcker lästa på en hel månad? Mitt medlemskap i snabbläsarklubben är hotat!
Skämt åsido så har det, de få titlarna till trots, varit en bra läsmånad. Böckerna har genomgående hållit hög kvalitet och jag misstänker att Gene Wolfe kan komma att bli en ny favoritförfattare.

3 comments

    1. Haha, nej jag är en ökänd tegelstenskramare! Fast jag måste säga att jag börjat längta så smått efter tunnare böcker nu, mina armar börjar bli trötta … :)

Kommentera

