Ljuset i tunneln

Det är visst väldigt mycket fantasy i bloggen nu för tiden. Eller alltid. Eller ganska ofta, men i perioder.
Jag kan i alla fall glädja er som tycker att det blivit för mycket fantasy med att min grandiosa WoT-omläsning lider mot sitt slut. Jag är i skrivandes stund nummer 3 på reservationslistan på biblioteket (och det verkar finnas 7 ex av boken i rotation för närvarande), så förhoppningsvis dröjer det bara några veckor innan jag äntligen får lägga vantarna på den sista boken i bokserien, ”A Memory of Light”. Det kommer självklart ett avslutande blogginlägg om böckerna i allmänhet och de tre sista böckerna i synnerhet. Men sen lovar jag att skriva lite mer om böcker som inte innehåller fullt så många magiska svärd och uråldriga profetior. Låter det som en bra plan?

2 comments

Kommentera

