Läsrapport februari

IMAG0365

Margaret Atwood – Leva i synd
Robert Jordan – The Shadow Rising
Robert Jordan – New Spring

Julian Barnes – Känslan av ett slut
Robert Jordan – Knife of Dreams
John Scalzi – Redshirts
Joe Hill & Gabriel Rodriguez – Locke & Key vol 2: Head Games
Robert Jordan & Brandon Sanderson – The Gathering Storm
Mike Carey & Peter Gross – The Unwritten vol. 2: Inside Man

(ej med på bilden: TSR, ety jag var tvungen att lämna tillbaka den till biblioteket i tid)

Antal omläsningar: 1
Antal böcker på engelska: 7
Antal graphic novels/seriealbum: 2
Antal fantasy- och urban fantasyböcker: 5
Antal skräckböcker: 1
Antal postapo/dystopier: 0
Antal novellsamlingar: 1 (typ)
Antal SF-böcker: 1
Antal YA-böcker: 0
Antal tegelstenar (dvs över 500 sidor): 3
Antal ej skönlitterära böcker: 0
Antal e-böcker: 0
Antal biblioteksböcker: 4
Sammanlagt antal: 9

Februari, denna korta men ack så grymma månad, brukar alltid vara min sämsta läsmånad. I år läste jag ovanligt mycket den här månaden, speciellt med tanke på hur många fantasytegelstenar jag lyckades klämma. Jag börjar dock längta efter lite tunnare böcker nu, om inte annat så för att vila armmusklerna. När jag är klar med WoT är det nog läge att köra en helt fantasyfri månad, tror jag.

6 comments

  1. Fantasyfri, sci-fimånad menar du med andra ord ; P Skämt åsido, även om man har favvogenres så ska man inte alltid slita ut dem. Det kan vara bra att testa sånt man aldrig hade trott man skulle läsa. Det hade ju varit en utmaning…att låta folk man känner som har helt annan smak än en själv välja sina favoriter och så fick man läsa dem en månad. Känns riskfyllt men yolo!

    1. Haha jag vet inte ens om det skulle vara möjligt för mig att ha en månad helt utan fantastik! Det skulle nog kännas väldigt tråkigt iaf. ;)
      Jag håller helt med om att det är bra att läsa utanför trygghetszonen ibland. Hur ska man annars hitta nya saker?

Kommentera

