Just nu

Jag lånar en enkät av Fiktiviteter.

Just nu …
… läser jag i läsfåtöljen: Jag har kommit ungefär halvvägs i omläsningen av Robert Jordans ”The Eye of the World”. Dock försöker jag läsa boken i soffan istället för i läsfåtöljen, så att jag kan luta den mot knäna. Ni vet, den obligatoriska tegelstensläseställningen.
… läser jag inför bokcirklar: Nästa bok för EMK är John Scalzis ”Redshirts”. Jag har inte börjat ännu, men vi har å andra sidan inte kommit fram till vilket datum vi ska ses nästa gång, så jag är inte det minsta stressad.
… längtar jag efter att läsa: Jag blev mycket sugen på att läsa vidare i ”Locke & Key” efter att ha hört Sara berätta om hur bra serien blir redan i volym två.
… har jag nyss läst: Jag läste ut Naja Marie Aidts novellsamling ”Babian” igår. Det började lite tamt, men blev både bättre och mer obehagligt mot slutet.
… ligger detta på sängbordet: En lagom hög, med bibliotekslånade ”Kurt Cobain finns inte mer” av Hanna Jedvik överst.
… finns detta i mobilen/läs-/surfplattan: Jag har bara lästt av två av böckerna som ingick i ”The Humble E-book Bundle”, så jag har så att jag klarar mig på plattan.
… ser jag: De sista avsnitten av ”American Horror Story: Asylum” – skruvat, skräckligt och mycket blodigt. Jag gillar. Ser fram emot att få påbörja tredje säsongen av ”Lost Girl” så snart som möjligt.

Vad läser ni just nu?

Kommentera

