Bloggåret 2012

Eftersom jag tycker att det ungefär tråkigaste som finns är att räkna statistik så tänkte jag helt hoppa över att sammanfatta 2012 i bloggen. Men det känns lite märkligt att fortsätta som om inget hänt, så jag kompromissar lite och gör en liten enkät över mitt bloggår 2012 istället (med god hjälp av WPs egna bloggsammanfattning, som skött räknandet åt mig).

Bloggåret 2012
Antal lästa böcker: 150. Vilket är exakt lika många böcker som jag utmanade mig själv att läsa i Goodreads Reading Challenge 2012. Ingen slump, det.
Antal blogginlägg: 239
Mest lästa inlägget: En deckarfobikers sågning
Mest kommenterade inlägget: Även detta var En deckarfobikers sågning. Jag var aningens orolig när jag sågade en bok som de flesta bokbloggarna älskade och tänkte att jag kanske var på väg att starta en riktig beef. Men det ledde snarare till oerhört intressanta diskussioner där både deckarfobiker och deckarälskare deltog!
Bloggutmaningar: Tre på tre och favorit-i-repris-sommar. Båda utmaningarna fullföljdes och kändes väldigt givande.
Vad jag tar med mig till 2013: Jag har planer på att köra en till favorit-i-repris-omgång och så kommer jag att fortsätta med seriesöndagarna.

Hur har ditt bloggår varit? Några särskilda höjdpunkter?

Kommentera

