Tre på tre-utmaningen avklarad

Jag är sällan med i bloggutmaningar, eftersom jag tillhör den kategori bokbloggare som sätter läslusten framför allt. Men tre på tre-utmaningen som Pocketlover drog igång tidigare i höstas kändes hanterbar. Tre böcker på något självmant tema under tre månader (september, oktober, november).
Jag valde Cornelia Funkes Bläckhjärta-trilogi, som jag köpte för en billig penning på någon nätbokhandelsrea i somras. Tre boknördiga fantasyungdomsböcker i tegelstensformat. Jag är mycket nöjd med valet, för det visade sig vara en mycket spännande trilogi. Jag misstänker att jag kommer att läsa mer av Cornelia Funke i framtiden.

Hur har det gått för er andra som var med i utmaningen? Blev ni klara eller distraherades ni på vägen? Valde ni rätt böcker?

11 comments

  1. Jag klarade det inte – fel bokval, eller i alla fall fel start i tre på tre-högen, så jag läste faktiskt bara ut en av tre tänkta – ”Jane” av Lindner. Ochj ag var inte imponerad. annars har det varit mycket (och är!) med C-uppsats just nu. Så jag är faktiskt glad att jag kom någon vart alls… ;P ^^

      1. Nej, precis. (: Och jag är nöjd ändå. Jag trodde ju knappt att jag skulle klara en av de tre, så jag kom en liten bit på vägen. Kul att du hittade tre bra böcker! Jag önskar mig själv bättre lycka nästa år.

        Jag är med i några utmaningar, men ser dessa mestadels som en extra knuff i rätt riktning även om jag inte alltid ror hem dem. (: Oftast ger det ändå upphov till någon bok jag kanske missat om jag inte hade deltagit…

        1. Jag använder mina bloggnyårslöften på samma sätt, som en knuff i rätt riktning. Även om jag i princip aldrig lyckas hålla dem, så ger det ju ändå lite resultat. :)

  2. Jag läste ut mina tre, som kanske inte var världens bästa böcker men det tog sig mot slutet.

    Och så vill jag bara berätta att tack vare dig så läser jag just nu Bläckhjärta. Har inte kommit så långt, men än så länge tycker jag det är så oerhört trist att man som vuxen missar sådana här pärlor för att de kategoriseras som barnböcker. Tack för tipset!

    1. Åh, vad kul! Hoppas att du kommer att gilla hela trilogin då! Jag hade nog själv aldrig kommit mig för att läsa den om den inte vore för Elis alla blogginlägg om Cornelia Funke, så är mycket glad att få sprida tipset vidare.

  3. Jag klarade att läsa mina tre ryska böcker, men blev rätt besviken på två av dem. Men en var bra, och det var intressant läsning ändå. Alltsomallt är jag alltså rätt nöjd, dessutom hann jag läsa alla böckerna. Men jag aktar mig också för utmaningar som innebär att man binder upp sig alltför mycket, jag vill verkligen inte ha en massa ”måsten” när det gäller vad jag läser till bloggen!

    1. Dina ryska böcker påminde mig om att jag fortfarande har Max Freis Främlingen oläst hemma sen bokmässan förra året. Ska verkligen försöka se till att läsa den snart!
      Vissa utmaningar är ju helt galet omfattande. Jag fattar inte hur någon orkar med dem när de håller på i ett helt år.

  4. Jag läste ut mina tre som var de tre första i Erövrarserien av Conn Iggulden. Jag älskade verkligen dessa böcker. Suveränt bra. Skall snart läsa fortsättningen!

Kommentera

