Läsrapport november

shot_1354292292661

Peter Straub – Ghost Story
Lee Caroll – Black Swan Rising
Kristin Cashore – De utvalda: tankeläsaren
Liza Klaussman – Tigrar i rött väder
Kelly Link – Stranger Things Happen
Veronica Roth – Divergent
Joyce Carol Oates – Änkans bok
Joe Hill & Gabriel Rodriguez – Locke and Key, vol 1: Welcome to Lovecraft
Cornelia Funke – Bläckdöd
Bryan Lee O’Malley – Scott Pilgrim vs the Universe, vol.5
Ursula Poznanski – Erebos

Antal omläsningar: 0
Antal böcker på engelska: 5
Antal graphic novels/seriealbum: 2
Antal fantasy- och urban fantasyböcker: 3
Antal skräckböcker: 2
Antal postapo/dystopier: 1
Antal novellsamlingar: 1
Antal SF-böcker: 0
Antal YA-böcker: 4
Antal tegelstenar (dvs över 500 sidor): 3
Antal ej skönlitterära böcker: 0
Antal e-böcker: 1
Antal biblioteksböcker: 1
Sammanlagt antal: 11

Jag som tyckte att jag läste många tegelstenar förra månaden. Den här månaden har jag, serierna undantaget, nästan bara läst böcker runt 400 sidor långa. Inte konstigt att det inte blivit så många böcker (för att vara jag) lästa med andra ord. Men eftersom jag fortfarande ligger efter ordentligt med recenserandet så är det kanske enbart av godo.

Kommentera

