Seriesöndag

Välkomna till Seriesöndag!
Idag är det serier som gäller för hela slanten i bloggen och jag tänkte presentera och recensera olika album och några serier i sin helhet. Dels för att jag läst väldigt mycket serier på sistone, dels för att det känns som hög tid för ett serietema. Om det händelsevis är någon som har hoppat på Elis serieutmaning och behöver tips eller inspiration så hoppas jag kunna stå för det också.

Jag kommer att posta inlägg med jämna mellanrum under dagen. Det blir både gammalt och nytt, svenskt och utländskt, humor och största allvar. Mycket nöje!

12 comments

    1. Hoppas att du fick några bra tips då! Jag hann tyvärr inte skriva om alla serier jag har läst på senaste tiden, så kanske kommer det en seriesöndag till snart … :)

      1. Nä, den har jag missat, men ska självklart kolla in. Tack för tipset! Jag har ett vagt minne av att det lokala biblioteket hade en liten boklåda med seriealbum när jag var liten. Det byggdes ett nytt bibliotek för några år sedan och kan inte säga vad serierna tog vägen. Kanske är det så illa att de är borttagna.

  1. Åh, men det här var jätteroligt att läsa! :) Jag har inte kommit mig för att läsa så mycket serier på senare år, men nu blir jag sugen på att plocka fram gamla Sandman igen. Och Arkham Asylum ska jag definitivt läsa. Jag har gjort det för länge sedan så jag minns den bara vagt, men nu känner jag att jag måste skaffa ett eget exemplar!

Kommentera

