The Humble eBook Bundle

Alla som är någorlunda intresserade av spel har nog hört talas om The Humble Bundle, där du som spelare kan köpa indiespel för en spottstyver samtidigt som du skänker pengar till välgörenhet. Ett initiativ som är bra för alla inblandade.
Nu är det dags för The Humble eBook Bundle. Man får betala så mycket – eller lite – man vill för de 6 böckerna i grundutbudet, bestående av:

Cory Doctorow – Pirate Cinema
Paolo Bacigalupi – Pump Six
Lauren Beukes – Zoo City
Mercedes Lackey – Invasion
Kelly Link – Stranger Things Happen
Kelly Link – Magic for Beginners

Den som betalar mer än standardpris (i skrivandes stund $12.07, men det kan ändras) får dessutom två mycket prisvärda böcker till:

John Scalzi – Old Man’s War
Neil Gaiman & Dave Mckean – Signal to Noise

E-böckerna finns att köpa i flera olika format, till både läsplattor och surfplattor. Alla som är intresserad av fantastik och e-böcker borde kasta sig över det här erbjudandet. Det är inte bara extremt prisvärt, det går till dessutom till en bra ändamål. Erbjudandet ligger uppe i 13 dagar till, så passa på!

9 comments

  1. Jag köpte precis paketet. Bra pris för 8 böcker. Dock var Gaimantiteln oerhört besvärlig att läsa. Eller titta på, kanske jag ska skriva, eftersom jag inte läst nån av dem ännu. Så snabb är jag icke. Hursomhelst, kul idé!

    1. Väldigt bra pris!
      Jag ska plocka hem Gaiman/McKean i annat format än ePub och se om det funkar bättre. För jag tyckte också att den verkade väldigt besvärlig att läsa, och var dessutom full av omotiverade blanksidor.

    1. Såg dig och de andra bloggarna stå och prata när jag rusade förbi och tänkte ”Sedan ska jag gå och prata med dem”, men när mitt sedan kom var ni alltid försvunna. Ack ja.

      1. Jag är mycket sugen på Zoo City!

        Och det blir ju så lätt sådär på alla typer av mässor och kongresser. Man springer om varandra och in i varandra lite slumpmässigt sådär. Men lite hann vi ju iaf ses!

Kommentera

