Fiktiv födelsedagsenkät

En av mina favoritbloggar, Fiktiviteter, fyller tre! Självklart vill jag vara med och fira och fyller därmed i födelsedagsenkäten.

Fiktiva födelsedagsfirarenkäten:

Vilken var din bästa bok i sommar? Jag har ju läst om flera gamla favoriter i sommar, men det känns ju ganska tråkigt och förutsägbart att svara någon av de böckerna. Så, omläsning exkluderat, var mina bästa böcker Elizabeth Hands ”Waking the Moon” och ”Winterlong”, Mats Strandbergs & Sara Bergmark Elfgrens ”Eld” samt den helt fantastiska ”Among Others” av Jo Walton som jag läste ut idag.
Vad ser du fram emot att läsa i höst? Justin Cronins ”The Twelve”, Karin Tidbecks ”Amatka” och Joe Abercrombies ”Heroes” som jag tänkt läsa inför Swecon 2012.
Har du planerat något läsprojekt i höst? Med tanke på den kurs jag ska läsa i höst så kommer det bli en hel del SF & fantasy i bloggen (mer än vanligt).
Finns det någon av dig ännu oläst författare som du skulle vilja stifta bekantskap med i höst? Jag tror att det är hög tid för mig att läsa Samuel R. Delany.
Vilken bok skulle du vilja tipsa alla om att läsa i höstrusket (/höstsolen)? Om ni inte har gjort det redan så läs världens bästa höstbok: akaporrdrottningen Donna Tartts ”The Secret History” (Ja, Bokbabbel, I’m looking at you!)

10 comments

  1. Jag är väldigt sugen på att läsa mer av Hand (har ju bara läst Generation Loss), alla hennes böcker verkar läsvärda. Det får kanske bli ett projekt i höst. Håller med om DHH, bättre höstläsnibg finns inte.

  2. haha, hade tänkt nämna DHH, men jag har faktiskt läst Tartts andra bok, så det är liksom inte ett nytt författarskap för mig :P Men tack för piken, jag ska, jag ska!

    1. Någon höst MÅSTE det väl bli av? :) Fast jag börjar bli orolig att du ska bli besviken på boken när i princip hela #boblmaf har hajpat den till månen och tillbaka …

  3. Jag har faktiskt planerat in Den hemliga historien i höst! =) Jag läste Den lille vännen i somras och VRÅLälskade den. Det var faktiskt en av de bästa böckerna jag någonsin läst, så förväntningarna på DHH är stora, vill jag lova.

    1. Åh, vad kul! Jag hoppas att du kommer att hålla med om att det är den perfekta höstboken då. :) Men om du älskade Den lille vännen så tror jag att du nog kommer älska DHH också.

Kommentera

