Sommarläsningsenkät

Jag hittade en enkät hos Eli om sommarläsning.

1. Bästa bok förra sommaren?
Förra sommaren lade jag mycket tid på att läsa om de fyra första delarna av George R R Martins ”A Song of Ice and Fire” inför släppet av den femte boken, ”A Dance of Dragons”. Så jag fuskar och säger hela den bokserien.

2. … och sommaren innan det?
Sommaren 2010 var en vampyrsommar för mig. De två böcker jag tyckte mest om var Suzy McKee Charnas ”The Vampire Tapestry” och Justin Cronins ”The Passage”.

3. Några lite nyare böcker som passar i hängmattan?
Gail Carrigers böcker om The Parasol Protectorate tror jag skulle vara mycket bra sommarläsning. Lättläst, underhållande och sträckläsningsvänligt.

4. Vad läser du mest på sommaren?
Jag har märkt att jag har en tendens att läsa mer fantasy om somrarna. Och fler tegelstenar. Annars läser jag ungefär som vanligt, fast i större mängder.

5. Var läser du helst?
På balkongen om det är sol och inte för varmt. I soffan med en sovande katt i knät om det regnar.

6. Vad ser du fram emot att läsa i sommar?
Jag ser fram emot att fortsätta med min favorit-i-repris-sommar. På tur härnäst står John Fowles ”The Magus”.

5 comments

  1. Ska du spela i sommar? :-)

    Jag har förövrigt kommit in i en ”kan inte starta upp och läsa nytt”-period. Har en feting Tad Williams som väntar på mig. Jag älskar honom. Kan inte. Jag är sjuk eller döende eller något. Hoppas det släpper snart för jag är inte mig själv utan tegelsten i handväskan.

    1. Oh ja! Håller på med Dawnguard för tillfället. Tänker att det ska bli lite Arkham City, en till vända av DA2 (med DLCs!) och så ska jag äntligen spela klart Dead Space som jag bara kommit halvvägs i. Lagom blandning tänker jag. :)

    1. Det är väldigt roligt att se vad olika personer har för inställning till sommarläsning. Mycket för att det verkar skilja sig så mycket åt från person till person.

Kommentera

